Bony d'Envalira

La via ferrada més alpina del país, amb final a 2.664 metres d’alçada i amb neu fins al mes de juny. És una via amb un llarg camí de tornada, en un recorregut d’impressionants vistes al circ de Pessons.
Imatge Principal

ACCÉS

Des de l’estació de Grau-Roig direcció al teleesquí de Montmalús. L’aproximació comença pujant per la pista del Clot fins a arribar a un planell.

Una vegada allà, anirem cap a la dreta seguint la pista del Coma III fins a trobar un cartell de fusta que ens indica ‘Via Ferrada’ amb indicacions de color groc. Un cop hàgim creuat la tartera ens trobarem a l’inici de la via ferrada.

DESCRIPCIÓ

Aquest és un itinerari d’alta muntanya que condueix al cim del Bony d’Envalira, a 2.664, i on trobarem un recorregut molt variat amb trams per placa, diedres, xemeneies i blocs de granit. Durant l’ascensió, i amb una mica de sort, podrem gaudir de la presència d’algun isard.

Aquesta via ferrada té una dificultat mitjana-alta i és per aquest motiu que no s’aconsella com a via d’iniciació.

El retorn es realitzarà des del cim, baixant en direcció sud-est cap a la collada d’Engaït, tot fent una travessa per un terreny força vertical. En un punt del descens ens trobarem amb el GR-7 (fites blanques i vermelles), que agafarem i ja no deixarem fins a arribar a Grau-Roig.